Målet i sikte


Oj, nu är det minsann bara 17 dagar kvar tills jag står vid vattnet i Norge och startskottet ljuder. Tiden har verkligen gått fort så litt nervös är man. Dock ökat upp träningen rejält på sistone och kommer behöva köra hårt tills veckan innan...

I söndes blev det första fulla triathlon träningen i Sövde med massa trevligt folk. Åkte upp med Daniel och fick äntligen testa på att simma utanför bassängen.... Mörk vatten och vågor, men efter några minuter kom jag in i det ganska bra, känns tryggare då man har en 4mm våtdräkt på sig, BRA flytkraft och frös absolut inget!

Simning: 5 min ut, min 5 in. 5 min ut, 5 min in = 20 min aktiv simning

Cykling: 20 min ut, 20 min in. 20 min ut, 20 min in = 1h 20 min aktiv cykling

Löpning: 10 min ut, 10 min in. 10 min ut, 10 in = 40 min aktiv löpning (ca 4.30 tempo *pust*)

Riktigt skoj, trevligt folk och mkt bra väder! Tog rygg på en erfaren löpare som drog upp mitt tänkta tempo rejält, men då det var skogsterräng höll man sinnet koncentrerat på var man satte fötterna och inte att pulsen låg på 3000 xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0